راهنمای صاحب کسب و کار

  1. حساب کسب و کار چیست؟
  2. انواع حساب کسب و کار در کمک رسانی چیست؟
  3. دستورالعملهای ثبت کسب و کار در کمک رسانی چیست؟
  4. چگونگی ثبت یک کسب و کار در کمک رسانی
  1. دستورالعملهای اطلاعات کسب و کار
  1. چگونگی ادعای مالکیت کسب و کار
  2. چگونگی ویرایش اطلاعات کسب و کار
  1. دستورالعملهای کمک رسانی برای تغییرات مهم کسب و کار چیست؟


  1. حساب کسب و کار چیست؟
  2. با ساخت صفحه کسب و کار خود، یکسری ابزار در اختیار شما قرار می گیرد تا توسط آنها با مشتریان خود، در ارتباط باشید. کمک رسانی امکانات زیادی برای معرفی هر چه بهتر کسب و کار شما به دیگران، و پیوستن شما به مجموعه بزرگ کسب و کارها ارائه می کند.

  1. انواع حساب کسب و کار در کمک رسانی چیست؟

به طور کلی کمک رسانی دارای سه نوع حساب کسب و کار می باشد:

1) کسب و کار برنزی
2) کسب و کار نقره ای
3) کسب و کار طلایی

تفاوت این سه نوع حساب کسب و کار در جدول 1 (انواع حساب کسب و کار در کمک رسانی) نشان داده شده است.


اطلاعات کسب و کار برنزی کسب و کار نقره ای کسب و کار طلایی
نام کسب و کار
شهر
آدرس
تلفن
موبایل
آدرس سایت
دسته بندی
امکانات
درباره کسب و کار
محدوده قیمت
افزودن تصویر
ساعت کاری
افزودن تخفیف
افزودن ویدئو -
افزودن رویداد -
تخته سیاه - -
تخصیص URL اختصاصی برای صفحه کسب و کار به صورت:
komak.vip.نام انتخابی شما
- -
افزودن کلید واژه‌ها جهت بهینه سازی جستجو -
نمایش کسب و کار به عنوان کسب و کار ویژه در صفحه کسب و کارهای مشابه رقبا -
نمایش کسب و کار به عنوان کسب و کار ویژه در صدر جستجوی کاربران -
عدم نمایش کسب و کارهای ویژه رقبا در صفحه کسب و کار - -
عدم نمایش کسب و کارهای مشابه رقبا در صفحه کسب و کار - -
جدول 1 _ انواع حساب کسب و کار در کمک رسانی

با ادعای مالکیت کسب و کار خودتان، می توانید:

  1. اطلاعات کسب و کارتان را به روز رسانی نمائید.
  2. عکس و تخفیف در صفحه کسب و کارتان ثبت کنید.
  3. ویدئو و رویداد در صفحه کسب و کارتان ثبت کنید (فقط برای حسابهای کسب و کار طلایی و نقره ای امکان پذیر است).
  4. به نظرات در مورد کسب و کارتان پاسخ دهید.
  5. مشتریان خود را از طریق مشاهده پروفایلشان بهتر بشناسید.
  6. و ...

در ادامه به مقررات ثبت کسب و کار و چگونگی ثبت کسب و کار می پردازیم؛ سپس دستورالعملهای کمک رسانی را جهت افزودن کسب و کار در کمک رسانی بیان می داریم.

  1. دستورالعملهای ثبت کسب و کار در کمک رسانی چیست؟
  2. شما می‌توانید کسب و کاری را که از مقررات زیر تبعیت می کند و قبلا در کمک رسانی ثبت نشده است، ثبت نمائید.

    مقررات:

    1. موجودیت و صلاحیت رسمی کسب و کار: کسب و کاری که در کمک رسانی ثبت می کنید بایستی به صورت رسمی افتتاح شده باشد، در غیر‌اینصورت، صفحه کسب و کار مربوطه از طرف ناظرین کمک رسانی تائید نخواهد شد و در سایت کمک رسانی قابل مشاهده نخواهد بود.
    2. مکان کسب و کار: در کمک رسانی هر کسب و کار فقط و فقط می‌تواند یک موقعیت مکانی داشته باشد. چنانچه کسب و کاری دارای شعبات گوناگون با موقعیتهای مکانی متعدد بود، بایستی برای هر شعبه، صفحه کسب و کار جدیدی مربوط به همان شعبه، با تخصیص موقعیت مکانی همان شعبه، در کمک رسانی ایجاد نمائید.
    3. توجه: خواهشمندیم در صورت یافتن کسب و کارهایی که همگی از یک موقعیت مکانی یکسان استفاده نموده‌اند، ناظرین کمک رسانی را به روش زیر، از طریق "گزارش خطا" در صفحه کسب و کار مربوطه مطلع سازید:

      1. به صفحه کسب و کار تکراری مراجعه نمائید.
      2. بر روی دکمه "گزارش خطا" در بالای صفحه سمت راست کلیک نمائید.
      3. از قسمت نوع خطا گزینه "صفحه کسب و کار تکراری" را انتخاب نمائید.
      4. توضیحات اضافه‌تر خود را در قسمت مربوطه بنویسید.
      5. برای ارسال، بر روی دکمه "گزارش خطا" کلیک کنید.

    1. صحت مالک: اگر مدعی مالکیت کسب و کاری خاص شوید، از طرف کمک رسانی با صاحب اصلی کسب و کار تماس گرفته می‌شود تا صحت شخص ادعا‌کننده‌ی کسب و کار از طرف مالک واقعی کسب و کار تائید گردد. با توجه به تائید کردن یا تائید نکردن مالک اصلی کسب و کار، مالکیت کاربری که در سایت کمک رسانی ادعای مالکیت کسب و کار مربوطه را داشته، حداکثر ظرف مدت 48 ساعت، تائید و یا رد خواهد شد.

    2. کشور: در حال حاضر، تمامی کسب و کارهایی که در کمک رسانی ثبت می‌شوند بایستی داخل کشور ایران باشند.
    3. در ثبت کسب و کار موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

      • کمک رسانی راهی بسیار مفید و مناسب جهت معرفی کسب و کار شما به دیگران می‌باشد. شما می‌توانید صفحه کسب و کار خود را به صورت رایگان و بدون قرارداد ثبت نمائید.
      • چنانچه بخواهید کسب و کار خود را به نوع طلایی یا نقره‌ای تغییر دهید و از مزایای مفید این نوع کسب و کارها بهره‌مند شوید، بر اساس آنکه کدام نوع را انتخاب می‌کنید مشمول پرداخت هزینه می‌شوید.
      • کمک رسانی در لیست حاصل از جستجوی کاربران در دسته‌بندی‌های مختلف، برای یافتن کسب و کارهای مربوط به هر دسته‌بندی، دو کسب و کار را که از نوع طلایی و یا نقره‌ای هستند به صورت کاملا تصادفی در ابتدای لیست جستجو تحت عنوان کسب و کار ویژه نمایش می‌دهد؛ مالکین صفحه کسب و کارهای ویژه مربوطه نمی‌توانند دخالتی در زمینه چگونگی نمایش داده شدن صفحه کسب و کار ویژه‌شان داشته باشند (نمایش کسب و کارهای ویژه به صورت رندم از بین کلیه کسب و کارهای ویژه صورت می‌گیرد).
      • در صفحه کسب و کارهای از نوع برنزی و نقره‌ای نیز دو کسب و کار ویژه به صورت کاملا رندم نمایش داده می‌شوند؛ مالکین صفحه کسب و کارهای ویژه مربوطه نمی‌توانند دخالتی در زمینه چگونگی نمایش داده شدن خود در صفحه کسب و کارهای از نوع برنزی و نقره‌ای داشته باشند. (نمایش آنها به صورت رندم از بین کلیه کسب و کارهای ویژه صورت می‌گیرد).

    کمک رسانی راهی برای تبلیغات و معرفی کسب و کارهای گوناگون به مردم عزیز کشورمان ایران می‌باشد و با ثبت قراردادهای تبلیغاتی، این خدمات را به کسب و کارها ارائه می‌نماید. همچنین برخی کسب و کارها بدون آنکه هزینه و قراردادی جهت تبلیغات، با کمک رسانی به امضاء رسانده باشند، به صورت ویژه معرفی می‌شوند و انتخاب این کسب و کارها به صلاح‌دید کمک رسانی می‌باشد، و کسب و کارهای طرف قرارداد نمی‌توانند دخالتی در این زمینه نمایند.

    توجه: قوانین و مقررات ثبت نام در قسمت قوانین و مقررات را نیز مطالعه نمائید.

  1. چگونگی ثبت یک کسب و کار در کمک رسانی

توجه: ابتدا بایستی در سایت کمک رسانی حساب کاربری تائید شده داشته باشید تا بتوانید با آن حساب کاربری، کسب و کار ثبت کنید و ادعای مالکیت کسب و کار خود را داشته باشید.

توجه: ثبت هر گونه کسب و کار بعد از گذشت حداکثر 48 ساعت، از طرف ناظرین کمک رسانی تائید و یا رد خواهد شد؛ بعد از تائید شدن، قادر به رویت صفحه مربوط به آن کسب و کار خواهید بود.

  • 1.4. ثبت کسب و کار خودتان
  • چنانچه مالک کسب و کار هستید و قصد افزودن کسب و کار خودتان را دارید:

    1. ابتدا کسب و کار خود را در سایت کمک رسانی مورد جستجو قرار دهید.
    2. چنانچه نام کسب و کار خود را در لیست حاصل از جستجو نیافتید، در نوار بالای صفحه اصلی بر روی "ثبت کسب و کار" کلیک نمائید.
    3. در صفحه باز شده، بر روی "ثبت کسب و کار خودتان" کلیک کنید.
    4. اطلاعات کسب و کار خود را در صفحه باز شده وارد نمائید.
    5. دکمه "ثبت کسب و کار" را بفشارید.

    توجه: اگر از طریق گزینه "کسب و کار خودتان"، کسب و کاری ثبت کنید بعد از تائید از طرف کمک رسانی، شما به عنوان مالک آن قلمداد خواهید شد.

    توجه: تمامی کسب و کارهایی که از طریق "ثبت کسب و کار خودتان" ثبت می شوند در ابتدا از نوع برنزی خواهند بود. چنانچه مایل هستید نوع حساب کسب و کار خود را از برنزی به نقر ه ای و یا طلایی تغییر دهید و از مزایای بیشتر آنها بهره مند شوید بایستی با پشتیبانی ما از طریق شماره تلفن 05137606340 تماس حاصل فرمائید.

  • 2.4. ثبت کسب و کار دیگران
  • چنانچه تمایل دارید صفحه کسب و کاری را در کمک رسانی اضافه نمائید که مدعی مالکیت آن نیستید، بایستی به روش زیر عمل نمائید:

    1. ابتدا نام کسب و کار مربوطه را در سایت کمک رسانی جستجو کنید.
    2. چنانچه صفحه آن کسب و کار در لیست حاصل از جستجو موجود نبود، در نوار بالای صفحه اصلی بر روی "ثبت کسب و کار" کلیک نمائید.
    3. در صفحه باز شده، بر روی "ثبت کسب و کار دیگران" کلیک کنید.
    4. اطلاعات کسب و کار را در صفحه باز شده وارد نمائید.
    5. بر روی دکمه "ثبت کسب و کار" کلیک کنید.

توجه: اگر از طریق گزینه "ثبت کسب و کار دیگران"، کسب و کاری ثبت کنید بعد از تائید از طرف کمک رسانی، شما به عنوان مالک آن قلمداد نخواهید شد (صفحه کسب و کاری که ثبت کردید بدون مالک خواهد بود)؛ و مالک اصلی هر زمان که بخواهد بایستی از طریق گزینه "درخواست مدیریت" در صفحه کسب و کار مربوطه، برای مالکیت آن درخواست دهد.

توجه: در ابتدای ثبت کسب و کار خودتان و یا ثبت کسب و کار دیگران، اطلاعات عمومی از جمله نام کسب و کار، نام کسب و کار (English)، شهر، آدرس، آدرس (English)، اشاره گر نقشه، تلفن، موبایل، آدرس سایت، دسته بندی، امکانات کسب و کار، درباره کسب و کار، محدوده قیمت و تصویر را درج می کنید. بعد از ارسال این اطلاعات و تائید شدن از طرف کمک رسانی، چنانچه مالکیت شما برای آن کسب و کار تائید شده باشد می توانید اطلاعات جزئی تر کسب و کار خود را با توجه به نوع کسب و کار شما (برنزی، نقره ای و طلایی) از داخل پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه (در ادامه توضیح داده خواهد شد) مدیریت کنید.

اطلاعات جزئی تر کسب و کار شامل ساعت کاری، گالری تصاویر، تخفیف ها، گالری ویدئو، رویدادها و تخته سیاه می باشد.

اطلاعات انواع کسب و کارها در جدول 2 نمایش داده شده است:


اطلاعات کسب و کار برنزی کسب و کار نقره ای کسب و کار طلایی درج توسط
مالک
درج توسط
غیر مالک
درج را کجا انجام دهید؟
عمومی
نام کسب و کار سایت
نام کسب و کار (English) سایت
نام کسب و کار (العربية) سایت
شهر سایت
آدرس سایت
آدرس (English) سایت
آدرس (العربية) سایت
موقعیت مکانی در نقشه سایت
تلفن سایت
موبایل سایت
آدرس سایت سایت
دسته بندی سایت
امکانات سایت
محدوده قیمت سایت
افزودن تصویر سایت
پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
جزئی تر
(مختص مالک)
درباره کسب و کار - سایت
پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
ساعت کاری - پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
افزودن تخفیف - پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
افزودن ویدئو - - پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
افزودن رویداد - - پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
تخته سیاه - - - پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
افزودن کلید واژه‌ها
جهت بهینه سازی جستجو
- - پنل مدیریت کسب و کار (مختص مالک)
جدول 2 _ اطلاعات کسب و کار

  1. دستورالعملهای اطلاعات کسب و کار

دستورالعملها به دو گروه دستوالعملهای اطلاعات عمومی کسب و کار و دستوالعملهای اطلاعات جزئی تر کسب و کار تقسیم می شوند.

توجه: اطلاعات عمومی، توسط کاربر مالک و کاربران غیر مالک کسب و کار قابل درج است؛ و اطلاعات جزئی تر، فقط توسط کاربر مالک قابل درج است.

  • 1.5. دستوالعملهای اطلاعات عمومی کسب و کار چه هستند؟ (توسط کاربر مالک و کاربران غیر مالک کسب و کار قابل درج است)
  • به خاطر بسپارید که ممکن است استثناعاتی در مورد دستورالعملهای کمک رسانی وجود داشته باشد.

    این دستورالعملها عبارتند از:

    • نام کسب و کار * : از نامهای با معنی و تا حد امکان مختصر استفاده شود تا هر فردی قادر به مراجعه به کسب و کار با آن نام باشد.
    • توجه: کمک رسانی از نامهای با محتوای توهین آمیز، غیر اخلاقی و نا مناسب به صورت جدی جلوگیری می کند.

    • نام کسب و کار (English): نام انگلیسی کسب و کار را صحیح وارد نمائید.
    • نام کسب و کار (العربية): نام عربی کسب و کار را صحیح وارد نمائید.
    • شهر * : شهر مربوط به هر کسب و کار بایستی به صورت صحیح درج گردد.
    • آدرس * : در کمک رسانی آدرس هر کسب و کار بایستی به صورت کامل درج شود.
    • آدرس (English): آدرس انگلیسی کسب و کار را دقیق وارد نمائید.
    • آدرس (العربية): آدرس عربی کسب و کار را دقیق وارد نمائید.
    • نشانه گر نقشه * : نشانه گر نقشه را در جایگاه صحیح آن قرار دهید.
    • توجه: در کمک رسانی هر کسب و کار فقط و فقط می تواند یک آدرس و یک موقعیت مکانی داشته باشد. چنانچه کسب و کاری دارای شعبات گوناگون با آدرس و موقعیتهای مکانی متعدد بود، بایستی برای هر شعبه، صفحه کسب و کار جدیدی مربوط به همان شعبه با تخصیص آدرس و موقعیت مکانی همان شعبه ایجاد نمائید.

      توجه: خواهشمندیم در صورت یافتن کسب و کارهایی که همگی از یک موقعیت مکانی یکسان استفاده نموده اند، کمک رسانان ما را از طریق قسمت گزارش خطا در صفحه کسب و کار مربوطه مطلع نمائید.

    • تلفن تماس: بایستی شماره تلفن کسب و کارها، شماره ای مستقیم و در دسترس باشد. کمک رسانی از تلفنهای غیرمستقیم اجتناب می کند.
    • موبایل: شماره موبایل بایستی مربوط به شخصی در کسب و کار مربوطه باشد.
    • آدرس سایت: آدرس سایت در صفحه هر کسب و کار، کاربران کمک رسانی را به سایت کسب و کار مربوطه هدایت می نماید. چنانچه کسب و کاری فاقد آدرس سایت می باشد قسمت آدرس سایت را خالی بگذارد.
    • دسته بندی * : دسته بندی ها بایستی بر فعالیت اصلی کسب و کار اشاره نمایند. در کمک رسانی قابلیت انتخاب حداکثر سه دسته بندی را دارید. در صورت انتخاب دسته بندی نامرتبط با کسب و کار، کسب و کار شما از طرف کمک رسانی تائید نخواهد شد.
    • امکانات کسب و کار: امکاتات واقعی کسب و کار مانند کارت خوان داشتن، پارکینگ داشتن، مناسب برای کودکان بودن و ... را در هنگام ثبت کسب و کار انتخاب نمائید.
    • تصویر: تصویر بایستی تصویری واقعی از کسب و کار و محصولات آن باشد.
  • 2.5. دستورالعملهای اطلاعات جزئی تر کسب و کار چه هستند؟ (فقط توسط کاربر مالک قابل درج هستند)
  • توجه: تمامی دستورالعملهای جزئی فقط توسط مالک کسب و کار و از داخل پنل مدیریت کسب و کار قابل مدیریت خواهند بود.

    این دستورالعملها عبارتند از:

    • درباره کسب و کار: مالکین کسب و کار می توانند اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار خود را با رعایت مقررات کمک رسانی درج نمائید.
    • ساعت کاری: لطفا برای هر روز هفته ساعت کاری کسب و کار خود را، صحیح وارد نمائید.
    • تخفیف: مالک می تواند برای هر نوع کسب و کاری (برنزی، نقره‌ای و طلایی) تخفیف ثبت کند.
    • رویداد: در سایت کمک رسانی فقط کسب و کارهای طلایی و یا نقره ای می توانند در صفحه کسب و کار خود رویداد تعریف نمایند.
    • توجه: بر اساس قوانین کمک رسانی، تعریف رویداد با مضمون تبلیغات و ترویج کسب و کاری دیگر، ممنوع می باشد.

    • ویدئو: در کمک رسانی ویدئوهای با فرمت mp4، mkv، wmv، mpeg، avi، mov و m4v با حداکثر حجم 100 مگابایت قابل بارگذاری می‌باشند. (فقط مختص کسب و کارهای نقره ای و طلایی)
    • تخته سیاه: شاید مالکین کسب و کار بخواهند مطالبی مانند جملات ادبی، اطلاعیه، تصاویر خاص، ویدئویی خاص و ... را هر زمان که می خواهند با دیگران در میان بگذارند. ابزار تخته سیاه این امکان را برای مالکین کسب و کار طلایی فراهم می سازد. نوشتن متن با هر رنگ و فونت دلخواه، و بارگذاری تصویر و ویدئو در تخته سیاه امکان پذیر است.
    • توجه: در صورت رویت هر گونه محتوای توهین آمیز، غیراخلاقی، سیاسی و ناصحیح در تخته سیاه، صفحه کسب و کار مربوطه از طرف کمک رسانی برای همیشه غیرفعال و بسته خواهد شد.

    • افزودن کلید واژه‌ها جهت بهینه سازی جستجو: صاحبان کسب و کارهای طلایی و نقره ای میتوانند کلماتی کلیدی را در قسمت کلید واژه‌های پنل مدیریتی کسب و کارشان تعریف نمایند؛ لذا کاربران دیگر می توانند کسب و کار مربوطه را بر اساس آن کلید واژه های تعریف شده جستجو کنند.

توجه: مزیت ویژه حسابهای طلایی کسب و کار، برخورداری از آدرس اینترنتی اختصاصی به صورت زیر می باشد و تخصیص آن فقط توسط پشتیبانی کمک رسانی انجام خواهد شد:

yourname.komak.vip (نام انتخابی شما.komak.vip)

  1. چگونگی ادعای مالکیت کسب و کار

مالکیت کسب و کارتان را به عهده بگیرید و از خدمات کمک رسانی برای معرفی کسب و کارتان به دیگران استفاده نمائید.

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. کسب و کار خود را در کمک رسانی جستجو نمائید و آن را بیابید.
  3. سمت راست صفحه کسب و کار، بر روی گزینه "درخواست مدیریت" کلیک کنید.
  4. در صفحه باز شده شماره تلفن محل کسب و کار خود را وارد نمایید تا از طرف کمک رسانی با آن شماره تماس گرفته شود و صحت مالکیت شما تائید و یا رد شود.

توجه: بعد از ثبت درخواست مدیریت کسب و کار، حداکثر بعد از مدت 48 ساعت درخواست شما تائید و یا رد خواهد شد.

توجه: چنانچه دارای چندین کسب و کار مختلف هستید، می توانید با استفاده از یک حساب کاربری متعلق به خودتان، مالکیت هر تعداد کسب و کار را ادعا نمائید.

  1. چگونگی ویرایش اطلاعات کسب و کار

ویرایش اطلاعات عمومی، توسط مالک و غیر مالک قابل ویرایش بوده و این ویرایش از طریق سایت انجام می شود. ویرایش اطلاعات جزئی تر کسب و کار از طریق پنل مدیریت کسب و کار انجام می شود و فقط توسط مالک قابل ویرایش و مدیریت هستند. لازم به ذکر است که در قسمت تصاویر کسب و کار، کاربران غیر مالک فقط قادر به حذف تصاویری هستند که خودشان در صفحه کسب و کار مربوطه درج نموده‌اند و قابلیت حذف و ویرایش تصاویر دیگر کسب و کار را ندارند.

توجه: اطلاعات جزئی تر کسب و کار اشاره شده در جدول 2 در بخش 4، فقط توسط مالک کسب و کار و از طریق پنل مدیریت کسب و کار قابل ویرایش خواهد بود.

  • 1.7. ویرایش اطلاعات عمومی کسب و کار
    • 1.1.7. ویرایش توسط مالکین کسب و کار
      1. وارد حساب کاربری خود شوید.
      2. به صفحه کسب و کار خود بروید.
      3. در سمت راست صفحه بر روی لینک "ویرایش اطلاعات کسب و کار" کلیک نمائید.
      4. در صفحه باز شده اطلاعات مورد نیاز خود را تغییر دهید.
      5. بر روی دکمه "ثبت تغییرات" کلیک نمائید.

      توجه: بروز رسانی اطلاعات عمومی کسب و کار توسط مالکین، در همان لحظه فورا اعمال خواهد شد و در صفحه کسب و کار مربوطه قابل نمایش خواهد بود.

      توجه: لازم به ذکر است که تغییرات صورت گرفته توسط مالکین کسب و کار، به ناظرین کمک رسانی اعلام خواهد شد و چنانچه مغایر با دستورالعملهای کمک رسانی باشد از صفحه کسب و کار مربوطه حذف گردیده و محتوای قبلی آنها به نمایش درخواهد آمد؛ همچنین اگر اطلاعات ویرایش شده توسط مالک حاوی محتوای توهین آمیز، غیر اخلاقی، سیاسی، نامناسب و مغایر با قوانین و مقررات کمک رسانی باشد، صفحه کسب و کار مربوطه بسته و غیرفعال خواهد شد.

      توجه: ویرایش دسته بندی فقط توسط مالک از طریق پنل مدیریتی کسب و کار به صورت زیر انجام می شود:

      1. وارد صفحه کسب و کاری که مالک آن هستید بشوید.
      2. در قسمت پائین صفحه سمت راست بر روی دکمه "پنل مدیریت کسب و کار شما" کلیک نمائید تا وارد صفه کنترل مربوط به کسب و کار شوید.
      3. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "دسته بندی کسب و کار" کلیک نمائید.
      4. در صفحه باز شده، دسته بندی های مورد نظر خود را حذف و یا اضافه نمائید.
      5. بر روی دکمه "ثبت دسته بندی" کلیک نمائید.
    • 2.1.7. ویرایش توسط کاربران غیر مالک کسب و کار:
    • تغییرات اعمال شده در اطلاعات عمومی کسب و کاراز طرف کاربران غیر از مالک، ابتدا بایستی از طرف ناظرین کمک رسانی تائید شود و بعد از تائید، در صفحه کسب و کار مربوطه اعمال گردیده و قابل رویت خواهد بود.

      1. وارد حساب کاربری خود شوید.
      2. به صفحه کسب و کار خود بروید.
      3. در سمت راست صفحه بر روی لینک "ویرایش اطلاعات کسب و کار" کلیک نمائید.
      4. در صفحه باز شده اطلاعات مورد نیاز خود را تغییر دهید.
      5. بر روی دکمه "ثبت تغییرات" کلیک نمائید.

      توجه: اگر اطلاعات ویرایش شده توسط کاربر غیر مالک، حاوی محتوای توهین آمیز، سیاسی، نامناسب و مغایر با قوانین و مقررات کمک رسانی باشد، ویرایش او تائید نخواهد شد و حساب کاربری وی از طرف کمک رسانی غیرفعال خواهد شد.

    • 3.1.7. افزودن تصویر:
    • افزودن تصاویر توسط کاربر مالک و کاربر غیر مالک از طریق سایت:

      1. وارد حساب کاربری خود شوید.
      2. به صفحه کسب و کار مربوطه مراجعه کنید.
      3. بر روی دکمه "اضافه کردن عکس" در بالای صفحه کلیک کنید.
      4. در صفحه باز شده بر روی دکمه "انتخاب فایل" کلیک کنید.
      5. عکس مورد نظر خود را از بین عکسهای کامپیوترتان انتخاب نمائید.
      6. در صورت تمایل، توضیحات تکمیلی عکس را در قسمت مربوطه بنویسید.
      7. در آخر دکمه "ارسال" را بفشارید.

      افزودن تصاویر توسط مالک از طریق پنل مدیریتی:

      1. وارد صفحه کسب و کاری که مالک آن هستید بشوید.
      2. در قسمت پائین صفحه سمت راست بر روی دکمه "پنل مدیریت کسب و کار شما" کلیک نمائید تا وارد پنل مدیریتی مربوط به کسب و کار شوید.
      3. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "گالری تصاویر" کلیک نمائید.
      4. در صفحه باز شده بر روی دکمه "افزودن تصویر" جدید کلیک کنید.
      5. در صفحه باز شده بر روی دکمه "انتخاب تصویر" کلیک کنید و عکس مورد نظر خود را از بین عکسهای کامپیوترتان انتخاب نمائید.
      6. در صورت تمایل، توضیحات تکمیلی عکس را در قسمت مربوطه بنویسید.
      7. در آخر بر روی دکمه "ثبت تصویر" کلیک کنید.
  • 2.7. ویرایش اطلاعات جزئی تر کسب و کار از طریق کنترل پنل مدیریت کسب و کار(مختص مالک)
  • ویرایش اطلاعات جزئی تر کسب و کار فقط توسط مالک و از طریق پنل مدیریت کسب و کار انجام می شود.

    کسب و کارهای دارای مالک، یک پنل مدیریتی دارند که فقط مالک کسب و کار مربوطه، به آن دسترسی دارد. برای وارد شدن به محیط پنل مدیریتی کسب و کار، بایستی:

    1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
    2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
    3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
    4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.

    موارد زیر از طریق پنل مدیریتی قابل ویرایش هستند:

    • دسته بندی کسب و کار
    • ساعت کاری
    • امکانات کسب و کار
    • گالری تصاویر
    • تخفیفها
    • گالری ویدئو (فقط برای کسب و کارهای نقره‌ای و طلایی)
    • رویدادها (فقط برای کسب و کارهای نقره‌ای و طلایی)
    • تخته سیاه (فقط برای کسب و کارهای طلایی)

    توجه: به طور کلی ناظرین کمک رسانی، جلوی تغییر بعضی از فیلدها را با قفل کردن آنها می گیرند تا از تغییرات اشتباه و مخرب جلوگیری نمایند. خواهشمندیم چنانچه اطلاعاتی در فیلدهای قفل شده ناصحیح بود، ناظرین کمک رسانی را از طریق قسمت "گزارش خطا" در صفحه کسب و کار مربوطه، مطلع سازید.

    توجه: تغییراتی که مغایر با دستورالعملهای محتوا و قوانین و مقررات کمک رسانی باشند تائید نخواهند گردید.

    توجه: به طور کلی چنانچه در "ثبت کسب و کار" و همچنین "ویرایش اطلاعات کسب و کار"، دستورالعملهای محتوا و قوانین و مقررات کمک رسانی را رعایت فرمائید روند تائید از طرف کمک رسانی سریعتر انجام خواهد شد.

    • 1.2.7. چگونگی ایجاد یک رویداد برای کسب و کار (فقط کسب و کار طلایی و نقره ای)
    • توجه: بر اساس قوانین کمک رسانی، تعریف رویداد با مضمون تبلیغات و ترویج کسب و کاری دیگر، ممنوع می باشد.

      در سایت کمک رسانی فقط کسب و کارهایی که از نوع طلایی و یا نقره ای می باشند می توانند در صفحه کسب و کار خود به روش زیر، رویداد تعریف نمایند.

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "رویداد" کلیک نمائید.
      6. دکمه "افزودن رویداد جدید" را بفشارید.
      7. اطلاعات زیر را تکمیل نمائید:
      8. نام رویداد، تلفن، آدرس سایت، تلفن همراه، زبان رویداد (فارسی، انگلیسی و عربی)، تاریخ شروع و پایان رویداد، مکان رویداد (شهر و آدرس)، دسته بندی، نوع قیمت رویداد، وضعیت رویداد (تائید شده و تائید نشده)، انتخاب مکان رویداد از روی نقشه و در انتها تصویر.

      9. دکمه "ثبت رویداد" را بفشارید.

      توجه: لازم به ذکر می باشد که برای نمایش رویداد در صفحه کسب و کار شما، بایستی وضعیت رویداد را بر روی تائید شده قرار دهید.

    • 2.2.7. چگونگی ویرایش یا لغو رویدادی که توسط مالک برای کسب و کار طلایی و یا نقره ای ثبت شده است:
    • توجه: مالکین کسب و کارهای طلایی و نقره ای قادر به ویرایش و حذف رویدادهایی که برای کسب و کارشان تعریف کرده اند می باشند.

      ویرایش رویداد توسط مالک:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "رویداد" کلیک نمائید.
      6. لیست مربوط به رویدادهایی که قبلا تعریف کرده اید به شما نمایش داده می شود.
      7. دکمه "ویرایش" در جلوی رویداد مورد نظر را بفشارید.
      8. در صفحه باز شده مواردی که می خواهید بر روی آنها تغییر اعمال نمائید را ویرایش کنید.
      9. بر روی دکمه "ذخیره اطلاعات" کلیک نمائید.

      لغو رویداد توسط مالک:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "رویداد" کلیک نمائید.
      6. لیست مربوط به رویدادهایی که قبلا تعریف کرده اید به شما نمایش داده می شود.
      7. در ستون وضعیت در جدول نمایش لیست رویداد، تیک سبز رنگ داخل کادر کوچک مربع شکل را بردارید و دکمه ذخیره کنار آن کادر کوچک را بفشارید.
    • 3.2.7. ثبت، ویرایش و حذف ساعت کاری
    • ثبت ساعت کاری:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "ساعت کاری" کلیک نمائید.
      6. در صفحه باز شده روز هفته و ساعتی را که در آن روز کسب و کار شما باز است را انتخاب نمائید و دکمه ثبت ساعت کاری را بزنید.

      ویرایش و حذف ساعت کاری:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "ساعت کاری" کلیک نمائید.
      6. اگر بخواهید ساعت کاری روزی از هفته را ویرایش نمائید، ابتدا بایستی در جدول ساعت کاری نمایش داده شده، در ردیف مربوط به روزی که می خواهید ساعت کاری اش را ویرایش کنید علامت × موجود در ستون حذف را بزنید و آن را حذف نمائید.
      7. بعد از حذف روز و ساعت مورد نظر خود را ثبت نمائید.
    • 4.2.7. ثبت و ویرایش "درباره کسب و کار"
      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "ویرایش اطلاعات کسب و کار" کلیک کنید.
      6. توضیحات بیشتر در مورد کسب و کار خود را در قسمت "درباره کسب و کار" بنویسید.
      7. دکمه "ذخیره اطلاعات" را بفشارید.
    • 5.2.7. ثبت و ویرایش تخفیف
    • ثبت تخفیف:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "تخفیف" کلیک نمائید.
      6. در صفحه باز شده، دکمه افزودن تخفیف جدید را بزنید.
      7. در صفحه باز شده، اطلاعات شامل نام تخفیف، تلفن، تاریخ شروع و پایان تخفیف، جزئیات، مقدار درصد و تا سقف را وارد نمائید.
      8. دکمه ثبت تخفیف را بزنید.
      9. بعد از آنکه تخفیف را ثبت کردید، آن تخفیف در جدول تخفیفها در پنل مدیریت کسب و کار شما پدیدار می شود. برای نمایان شدن تخفیف بایستی دکمه "تخفیف فعال" در ستون "انتخاب تخفیف اصلی" را بزنید.

      توجه: هر کسب و کار می تواند تعداد زیادی تخفیف ثبت کند، اما قادر به نمایش یک تخفیف در صفحه کسب و کارش می باشد.

      ویرایش تخفیف:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "تخفیف" کلیک نمائید.
      6. بر روی دکمه ویرایش تخفیف مربوطه کلیک کنید.
      7. در صفحه باز شده اطلاعات مورد نظر خود را ویرایش نمائید.
      8. بر روی دکمه "ذخیره اطلاعات" کلیک نمائید.
    • 6.2.7. ثبت، ویرایش و حذف ویدئو (مختص کسب و کارهای نقره ای و طلایی)
    • ثبت ویدئو:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "گالری ویدئو" کلیک نمائید.
      6. در صفحه باز شده بر روی دکمه "افزودن ویدئو جدید" کلیک کنید.
      7. در صفحه باز شده با کلیک بر روی دکمه انتخاب ویدئو، ویدئو مورد نظر خود را از بین فایلهای کامپیوترتان انتخاب نمائید.
      8. اگر در مورد ویدئو توضیحاتی دارید، آن را در قسمت "توضیحات ویدئو" بنویسید.
      9. دکمه "ثبت ویدئو" را بفشارید.

      توجه: در کمک رسانی ویدئوهای با فرمت mp4، mkv، wmv، mpeg، avi، mov و m4v با حداکثر حجم 100 مگابایت قابل بارگذاری می باشند. (فقط مختص کسب و کارهای نقره ای و طلایی).

      ویرایش ویدئو:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "گالری ویدئو" کلیک نمائید.
      6. در صفحه باز شده بر روی دکمه "ویرایش" ویدئوی مورد نظر موجود در جدول ویدئوها کلیک کنید.
      7. می توانید "وضعیت ویدئو" را تعییر دهید و " توضیحات ویدئو" را ویرایش نمائید.
      8. بعد از ویرایش، دکمه "ذخیره اطلاعات " را بزنید.

      توجه: شما فقط قادر به ویرایش وضعیت ویدئو (از وضعیت تائید به معلق، و یا از وضعیت معلق به تائید) می باشید.

      حذف ویدئو:

      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "گالری ویدئو" کلیک نمائید.
      6. در صفحه باز شده در جدول، در ردیف ویدئوی مورد نظر در ستون "حذف ویدئو" بر روی × کلیک نمائید.
    • 7.2.7. تخته سیاه (مختص کسب و کار طلایی)
      1. مالک وارد حساب کاربری‌ خود شود.
      2. به صفحه پروفایلش مراجعه نماید.
      3. از گزینه های سمت راست صفحه بر روی "کسب و کارهای ادعا شده" کلیک کند.
      4. بر روی دکمه "پنل مدیریت" کسب و کار مورد نظر کلیک نماید تا وارد پنل مدیریتی کسب و کار مربوطه شود.
      5. از منوی سمت راست صفحه، بر روی "تخته سیاه" کلیک نمائید.
      6. در صفحه باز شده، صفحه ای مانند صفحه نرم افزار word برای شما باز می شود.
      7. شما می توانید در این صفحه متن با رنگ دلخواه، عکس، جدول، ویدئو و ... قرار دهید.
      8. در انتها دکمه "ذخیره تغییرات" را بزنید تا محتوایی را که در تخته سیاه خود قرار دادید را در تخته سیاه موجود در صفحه کسب و کار خود ببینید.

  1. دستورالعملهای کمک رسانی برای تغییرات مهم کسب و کار چیست؟

گاهی اوقات تغییرات مهمی در کسب و کارها رخ می‌دهد؛ این تغییرات در ستون "نوع تغییر" در جدول زیر (جدول 3) بیان شدند. از نظر کمک رسانی این تغییرات، بسیار مهم هستند و بر روی مصرف کنندگان بسیار تاثیرگذار خواهند بود؛ لذا اگر این اطلاعات به موقع بروز نشوند، می توانند باعث پسرفت کسب و کار و از دست دادن مشتریانش شوند. لذا درجدول زیر در ستون "نام مناسب" بیان شده که چه نامی را برای کسب و کار، در صورت رخ دادن این نوع تغییرات انتخاب کنید.

نوع تغییر نام مناسب
بسته شدن دائمی کسب و کار نام کسب و کار (تعطیلی دائم)
بسته شدن موقت کسب و کار نام کسب و کار (تعطیلی موقت)
بازسازی کسب و کار نام کسب و کار (در حال بازسازی)
نقل مکان کسب و کار نام کسب و کار (انتقال یافته)
جدول 3 _ دستورالعملهای کمک رسانی برای تغییرات مهم کسب و کار
برو بالا